Account Director

Account Director voor een bureau in Oost Nederland

Wat kan je gaan doen?
Als Account Director ben je altijd in de weer met klanten. Zonder jou geen business en met jou altijd een goede klantrelatie. Geen standaardoplossingen, maar maatwerk en service waardoor de klant met je wegloopt. Met jouw ‘can do’ houding maak je het verschil en geef je de klant het gevoel dat hij goed bij dit bureau zit. Je schakelt soepel met de strategen, creatieven en andere specialisten, zodat de klant altijd voorzien wordt van het perfecte advies.
Waar kan je dat gaan doen?
Dit bureau heeft meerdere vestigingen in Nederland. Het werkt als partner voor themabureaus en nationale en internationale adverteerders. Met een heleboel ervaring en ruim 100 mensen (verdeeld over 3 vestigingen) in dienst, wordt er dagelijks gewerkt aan de meest uiteenlopende producties. Het werk varieert van print, audiovisueel, fotografie en online. Het bedrijf heeft state-of-the-art studio’s, in house designers, DTP-ers, fotografen, producenten, front-end developers, postproductie, styling en decorbouwers tot haar beschikking. Het bureau groeit en heeft meer mensen nodig om al het werk te verstouwen.

Wat kan je bieden?
On en offline zijn bekende gebieden voor je. Vanuit een duidelijke merkpropositie weet je de kernwaarden van het merk door te vertalen in bijzondere en relevante ervaringen in de customer journey. Ervaringen die impact hebben en de consument aanzetten tot gedrag, trouw en betovering. Je maakt de merken van de klanten sterker en onderscheidend ten opzichte van de concurrenten.

Je bent een echte ‘retail-freak’! Je bent gedreven en resultaatgericht. Je snapt dat humor, flair, charmes of andere wapens in de strijd het verschil maken. Je voelt wat klanten willen en bent overtuigend bij weerstanden en kansen. Als geen ander weet je door samenwerking meer te bereiken dan met een individueel kunstje. Je denkt groot, neemt soms risico’s, toont ownership als het tegenzit, voelt je verantwoordelijk voor de business en straalt een hoge dosis energie uit.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Voert strategisch en tactisch overleg op klantniveau;
  • Je adviseert de klanten op het gebied van omnichannel communicatie;
  • Zorgt voor een uitstekende relatie met ieder account;
  • Vergroot klantportfolio;
  • Stelt account jaarplannen op;
  • Opereert vanuit een breed en uitgebreid netwerk;
  • Stuurt op rendement en kwaliteit;
  • Eindverantwoordelijk voor Targets en P&L;
  • Adviseren van de directie inzake cliënt strategische en commerciële aangelegenheden;
  • Verantwoordelijk voor alle medewerkers binnen de aan hem/haar toegewezen accountteams;
  • Begeleidt, coacht en inspireert de leden van het accountteam;
  • Voert mede functionerings- en beoordelingsgesprekken met leden van/zijn team.

Opleiding en werkervaring

  • Je werkt minstens 4 à 5 jaar in de reclamewereld in een commerciële leidinggevende rol;
  • HBO/Academisch werk- en denkniveau;
  • In het bezit van een afgeronde marketing-/communicatieopleiding;
  • Je beschikt over uitgebreide kennis van de mogelijkheden op het gebied van fotografie, AV, online en print;
  • Je beschikt over grafische kennis;
  • Commercieel en strategisch inzicht en passie voor het communicatievak;
  • Kennis van, en inzicht in actuele ontwikkelingen en trends in het vakgebied;
  • Je verdiept je continu in innovaties en deelt deze met je collega’s;
  • Je hebt bewezen successen op het gebied van pitches;
  • Je bent conceptueel sterk en kunt een goed verhaal vertellen;
  • Je hebt een sterk netwerk en weet dat om te zetten in kansen;
  • Je bent een hele sterke communicator (in woord en schrift);
  • Aantoonbare ervaring op het gebied van Retail [B2C] en B2B is een pre;
  • Je spreekt vloeiend Nederlandse en Engelse taal.

Wat wordt je geboden?

Hier staat je een baan met veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid te wachten. Je komt te werken in een prettige en inspirerende werkomgeving. In het portfolio zitten veel nationaal bekende accounts. Bij deze afwisselende functie hoort een marktconform salaris, passend bij de functie (afhankelijk van ervaring); prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een goede pensioenregeling; en last but not least de mogelijkheid om je persoonlijk te ontwikkelen (opleidingen, interne bijeenkomsten etc.).

Wat kan je nu doen?
Als jij het bent wie wij zoeken, stuur dan vandaag nog je motivatie op naar Vincent Mispelblom Beyer: Vincent@flexfirm.nl

(Onvolledige sollicitaties worden niet in behandeling genomen)