Studio Manager

Voor een (hele!) grote adverteerder in Amsterdam zijn we op zoek naar een Studio manager. In een zeer moderne omgeving maakt je studio hier deel uit van een volledig uitgeruste communicatie-afdeling. Dit bedrijf richt zich op de promotie van een goed doel. Je krijgt hier volop de ruimte je te ontwikkelen!

Gaat jouw hart sneller kloppen van offline design? Weet jij het maximale uit je creatieve studio-team te halen en de teamleden te coachen en te begeleiden? Behoud je het overzicht en kun je structuur creëren in een buitengewoon dynamische omgeving? En lijkt het je leuk om aan klantzijde te werken? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?
Als meewerkend Studio Manager werk je zo’n 60% van je tijd zelf aan vormgevingsopdrachten. De resterende tijd faciliteer en begeleid jij een tiental dtp’ers/vormgevers. Je zorgt dat het team beschikt over de juiste apparatuur en software zodat iedereen aan de slag kan. Je onderhoudt goede contacten met freelancers, andere afdelingen en het externe productiebureau en stroomlijnt de communicatie tussen alle betrokkenen. Je bent bij voorkeur 5 dagen per week beschikbaar.
En verder:

  • besteed je wekelijks ongeveer 3 werkdagen aan het vormgeven;
  • adviseer je de Manager van de communicatie-afdeling over het functioneren van het team;
  • ontwikkel en bewaak je basisdocumenten en werkstructuren;
  • streef je voortdurend naar kwalitatieve output van het team.

Wat wordt je geboden?
Je gaat werken in één van de meest duurzame panden van Nederland, dichtbij station Amsterdam Zuid. Naast een goed salaris en 25 vakantiedagen zijn er ook nog andere aantrekkelijke – unieke – arbeidsvoorwaarden zoals:

  • een jaarcontract met uitzicht op verlenging;
  • een goede en stabiele pensioenregeling;
  • gratis reizen met het openbaar vervoer door heel Nederland;
  • je mag vrijwilligerswerk doen onder werktijd;
  • je kan jezelf door interne opleidingen blijven ontwikkelen;
  •  je krijgt een laptop en een mobiel.

Dit heb jij in huis
Je hebt relevante werkervaring als vormgever en hebt ervaring met het aansturen van teams. Je weet een veilige en professionele omgeving te creëren. Daarnaast:

  • ben je goed in het behouden van overzicht en in het oppakken van verschillende taken;
  • kan je op verschillende niveaus schakelen en heb je een positieve instelling;
  • ben je bekend met InDesign, Photoshop, en Illustrator en heb je een goede technische achtergrond;
  • heb je hbo werk- en denkniveau;
  • zorg je ervoor dat jij vragen van collega’s voor bent door ze op de hoogte te houden van ontwikkelingen;
  • heb je gevoel voor verhoudingen binnen een organisatie;
  • ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op software- en IT-gebied;
  • ben je commercieel ingesteld en heb je ervaring met direct marketing;
  • ben je maatschappelijk betrokken en draag je de goede doelen een warm hart toe.

De Communicatie Afdeling
Omdat de verkoop van de adverteerder niet plaatsvindt via winkels, is de on- en offline communicatie dé link met de consument. De Communicatie Afdeling is hierbij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van concept en design. Deze creatieve afdeling bestaat uit 30 collega’s in verschillende functies, zoals art directors, copywriters, digital designers, vormgevers, etc. Met elkaar proberen zij iedere campagne weer tot een succes te maken en werken ze aan een positieve merkbeleving van de Loterijen.

Geïnteresseerd?
Wil jij de leukste merken van Nederland nóg leuker maken en heb jij interesse in deze vacature van Studio Manager? Stuur dan je CV én voorbeelden van je werk naar Vincent Mispelblom Beyer: vincent@flexfirm.nl
Voeg een motivatie toe waarom juist jij voor deze vacature in aanmerking komt.

(Onvolledige sollicitaties worden niet in behandeling genomen)